A tavalyi 2024-es évre leginkább a grind volt jellemző, egészen pontosan az agyatlan grind. Csak daráltuk egymás után a projekteket, mintha ennyiből állna az élet. Felkelsz, ha van épp új üzenet /mail / visszajelzés, akkor reagálsz rá, aztán vágás vágás hátán. Olykor megszakítja egy youtube thumbnail készítés, vagy valamilyen short-form content, ha nagy szerencséd van, egy kis animálás.

2024-es grind, csak rosszul

Egy darabig izgalmas ez is, de öszintén szólva az egyik szépsége a munkánknak a változatosság, ezt nagy kár lenne veszni hagyni. De mi hagytuk. Pedig ennél jóval több van benne. Bennünk. Csak ameddig a munkák folytonos „darálása” ment, nehezen vettük ezt észre. 2024 utolsó negyedévében valami felébredt és fokozatosan sikerült felismerni a helyzetet, amibe hagytuk magunkat beleszokni. Az utolsó pár hónap alatt egy rég nem látott motiváció került felszínre és elképesztő tempóval elkezdtünk új célokon, terveken dolgozni a projektek mellett. Így jutottunk el odáig, hogy 2025 év elején pár hét alatt kipofozzuk a megjelenésünket.

A belső tisztázással kezdtünk. Ketten nekiültünk és sorra vettük a személyes és közös céljainkat, egyeztettük azokat, hogy mindenkinek meglegyen a maga motivációja és a célok elérésével járó elégedettség. Ezeket nem részletezném, de nagy átfedésben vannak az ezt követő lépéssel – a külsö tisztázással.

Online marketing és arculat

Vannak olyan kötelező (vagy inkább kötelezően ajánlott) feladatok egy vállalkozásban, ami szükséges a vállalkozás fennmaradásához, sőt, fejlődéséhez. Közösségi média jelenlét, weboldal, networking, hatékony belső rendszerek, ügyfélszerzési stratégia, stb. Maradjunk annyiban, hogy a grindolás közben szinte egyikre sem figyeltünk, ezért szépen lassan lemaradtunk magunktól. Az, hogy néha-néha posztolunk valamit, nem ér el semmilyen hatást, maximum vállon veregethetjük magunkat, hogy 3 hét után eszünkbe jutott kitenni egy képet, amit az ismerőseink szűk köre majd láthat. Van egy YouTube csatornánk is, amire rendszeres oktató anyagokkal egy egész jó fejlődési tempót sikerült hozni… csak 3 éve porosodik, mert a grind mellett nem kapott semekkora figyelmet. Hiba. Ugyanígy a weblap, amin ezt most olvashatod. A domain jó ideje megvan, a weblap is élő volt, de semmilyen módon nem volt alkalmas arra, hogy bármilyen feladatot is ellásson a vállalkozás számára.

Fontossá vált a Social Media

Elérkezett az idő, hogy minden elhanyagolt felületet leporoljunk és a leVo production-t egy ismert névvé formáljuk. A tudásunk és eszközeink megvannak hozzá az időt és energiát kell már csak belerakni. A YouTube csatorára 3 év alatt rengeteg új ötlet született, aminek nagyon várom a megvalósítását. A social media felületeken kísérletezünk egy kicsit, de az biztos, hogy van mit mondanunk. Ez a blog pedig részben arra szolgál, hogy ezt a folyamatot, aminek épp a legelején vagyunk, dokumentáljam és nyomon követhessem. Te pedig talán velem együtt.

Ezeknek a kötelezően ajánlott teendőknek láttunk neki az ünnepek előtti hónapokban és végezzük most is folyamatosan egy tervezett, tudatos stratégia mentén. Magunk előtt nyitunk ki kapukat, teremtünk lehetőségeket hogy egyre inkább azt csináljuk, amit igazán szeretünk. 

És az nem a grind.

Írok nektek!